3 Haziran 2008 Salı

Bir Sponsor Lazım!


Yaklaşan Avrupa Futbol Şampiyonası finalleri öncesi milli takımın sponsorlarıda birbirinden güzel reklamlarını televizyon kanallarına verdiler. Bana kalırsa en ilgincide 'ttnet' in milli takım ana sponsoru ttnet diyerekden futbolcuların anneleriyle çektiği reklam filmiydi. Hatta adamlar işi okadar ciddiye almış ki Mehmet Aurelio'nun annesini bulup reklam filmine katmak için Brezilyaya kadar gitmişler. Nede olsa Smilenet korkusu artık her geçen gün kendini hissetiriyor. Peki bu sponsorluk nedir? Dar anlamda sponsorluk : bir kurumun belirlemiş olduğu tanıtma ve tanınma hedefine ulaşmak için kanalize ettiği projelerdir sponsorluklar. Yani bir nevi reklam yapmak gibi birşey. Peki neden sponsor olmayı seçer kurumlar? Onuda şöyle açıklayabiliriz: sponsorluk halkla ilişkilerin en etkili uygulamasıdır. İşletmenin kendi temel işlevleri dışında toplumsal sorunlarla, olaylarla ilgilenmesidir. Bu tip sponsorluklar kurumsal kimliğin güçlendirilmesine katkı sağlar. Bunun yanında sponsor olacak kurumlar yine ek olarak bazı noktaları göz önünde bulundurmak durumundadırlar. Bunlar:
  • Reklamı yasak ürünlerin(alkol, sigara, ilaç) tanıtımının yapılması.
  • Medya reklamından daha ucuz olması.
  • Sponsorluk yapılan etkinliğin daha fazla kitle iletişim aracında yer alması
  • Hedef kitlenin medyada ki reklamlara daha az ilgi göstermesi.
  • Kitle ile daha güçlü bağ kurulmasının sağlanması.
  • Sosyal sorumluluk kampanyalarının desteklenmesi.
Nihayetinde baktığımız vakit ttnet, reklamlarında futbolcuların anneleri, milli takım, milli hissler gibi hassas noktaları - hele ki bizim gibi duygusal bir millet için- yakalayarak hedef kitlesiyle sıkı bir bağ kurma işine epey bir malzeme bulmuşa benziyor.

Buna ek olarak eğer sponsor olacaksak, sponsor olacağımız etkinliği seçmede ne gibi kriterleri göz önün de bulundurmalıyız ona de değinelim. İlk olarak, bizim hedef kitlemizin ilgilendiği bir etkinli olmalı, daha sonra bu etkinlik haber niteliği taşımalı, son olarakda en önemlisi maliyetin bütçeye göre oranının ddüşük olması gerekir.

Sonuç olarak eğer kurumumuzun çıkarları bu kriterleri taşıyan bir etkinlikle örtüşüyorsa sponsor olmak hiç de kötü bir fikir gibi durmuyor.

Hiç yorum yok: