7 Mayıs 2008 Çarşamba

Rasyonel Mantık Işığında Reklamania


İnsan yaşadığı fiziki çevreyi tamamen değiştiremez fakat kontrol altına alabilir. İnsan içinde yaşadığı çevreye uyum sağlamak zorundadır. İnsan belli dönemlerde muhafazakarlığın acısını çekmişdir buna bağlı olarak son 200 yıl da ki kazanımları karşısında bir öncekiler devede kulak kalır. Çünkü yenileştirici varolan düzene ihanet eden kimse olarak görülmekte ve sevilmemektedir. Buna mütayeden pazarlamanın ve ona ait olan ahlakın çok yeni olması şaşırtıcı olmamalıdır.

Aile insan hayatını ve ilk üretim ve tüketim organizasyonlarını yönlendirmede belirleyici olmuşdur. İnsan yavrusunun diğer tüm hayvanlarınkinden daha uzun bakım gerektirmesi ailenin bir arada kalmasını sağlayan temeli oluşturmuşdur. Köy guruplarının oluşumuda buna yönelik cemaatleşmelerle olmuşdur. Cemaatleşen yapı belirli bir pazar haline gelen insan ihtiyacını karşılayacak mal üretmiştir. Aynı zamanda kendide tüketen olmuş ve pazarın bir parçası bir parçasını oluşturmuştur.

İnsan ihtiyaçları için mal üreten bu cemaatleşmiş yapının gelişmiş modelleri, cemaatlerin yıkılmasıyla bireyin ortaya çıktığı bundanda ilk girişimci örneğin doğduğu kuzey avrupadaki protestan ülkelerde vuku bulmuşdur. İlk başlarda loncaların ortaya çıkmasıyla ticaret hayatı hareketlenmiş üretilen mallarda çeşitlilik gözlemlenmişdir. Günümüzde loncaların yerini ise ya özünü küçük köy guruplarının birleşmesiyle ortaya çıkan cemaatleşmiş yapıdan yada içindeki müteşşebüs duygusuyla birey olarak bu işe girmiş girişimcik ruhundan alan küçük orta büyük ölçekli işletmelerdir. Sistem karmaşık bir hal almışsada pazar yerinde durmaktadır. Fakat yılların birikimi ve dolaylı yönden değişen üretim faktörleri litaretüre yeni kelimelerin girmesine olanak sağlamıştır. Onlardan biride 'reklam' dır. Artan rekabet hedef kitleye ulaşan ürün ve hizmete yansımıştır. Değişen politik ve ekonomik durumlar pazarı oluşturan kitlenin bilgilenmesine ve doğruyu aramasına etken oluşturmuştur. Ve bunun yanında bir dönem patlayan aşırı talep farklılığıdan oluşan fiyat esnekliği reklam kavramının doğmasına sebep teşkil etmiştir.






4 Mayıs 2008 Pazar

REKLAM SAVAŞLARI

Reklamlar her zaman ürünü tanıtmak amacı taşımayabiliyor sevgili dostlar, bazen de markalar aralarındaki rekabeti reklamlar üzerinden ifşa ediyorlar. İşte birkaç örnek: